Elämystapahtumat

Esimerkin palveluyritys myy ja järjestää yrityksille elämystapahtumia. Oikeastaan mukana on yli kymmenen eri yritystä, joista pääyritys hoitaa myynnin ja osan tapahtumien järjestämisestä ja ostaa loput alihankkijoilta. Tavoitteet asiakashallinnalle asetettiin seuraavasti:
- Asiakastieto pitää olla kaikkien saatavilla, myös alihankkijoiden.
- Asiakasprojektien aikataulutieto on kriittinen, erityisesti tarjousvaiheessa resursointi jotta ei tule ylibuukkausta.
- Jatkuvien asiakassuhteiden hoito asiakasstrategioiden (hoitosuunnitelmien) mukaisesti.
- Markkinointitoimenpiteiden suunnittelu sekä toteutus.
Ratkaisu sisältää luonnollisesti asiakastiedon hallinnan ja tarjousten aikataulutuksen, sisällön ja hinnoittelun. Näiden lisäksi yrityksen operatiivisessa toiminnassa tarvittavia tietoja tapahtumasta kerätään saman työkalun avulla. Tätä kautta tiedot ovat helposti löydettävissä.
Kokemuksia
- Tarkka tieto asiakkaista ja asiakkaan vanhoista tarjouksista ja tapahtumista.
- Tiedot ovat myös yhteistyökumppanien käytössä niiden projektien osalta joihin he osallistuvat.
- Tapahtuman ohjelma ja osallistujatiedot käytettävissä reaaliajassa tapahtuman aikana matkapuhelimesta.
- Asiakashoitosuunnitelmat parhaille asiakkaille tehostavat avainasiakashallintaa.
- Kohderyhmät markkinointitoimenpiteitä varten luodaan esimerkiksi kiinnostusten ja historiatiedon perusteella.
Linkkejä
Sähköposti
s-posti info@suorakonttori.fi
s-posti info@suorakonttori.fi
- Suomessa on it-alan menestystarina, joka usein jää unhoon – 2 miljardin markkina-arvo vasta alkusoittoa?
- Android vai iOS? Bill Gates paljasti suosikkinsa ja aiheutti kiusallisen tilanteen
- Ostatko leffat tai sarjat PlayStation Storesta? Konsolijätiltä yllätyspäätös
- Microsoft Teamsin keskustelut saavat päästä päähän salauksen – aluksi ominaisuus on hyvin rajattu
- Italiassa pikkutytön kuolemaan johtanut tragedia sai somejätin toimimaan – TikTok perustaa eurooppalaisille oman ”turvallisuusneuvoston”
- Yle: Ylilääkäri poisti Koronavilkun puhelimestaan ja on valmis suosittelemaan käytön lopettamista – onko sovellus ymmärretty väärin?
- Huippujoukkue levitti väärää tietoa faneille – ostopaniikki seurasi ja julkaisija puhalsi pelin poikki
- Puhelinhuijari vei 72-vuotiaan rahat – operaattorit puhuvat ristiin, ovatko huijaussoitot estettävissä
- Äärioikeiston nettipalvelu murrettiin – Donald Trump uhrien joukossa
- Counter-Striken maailmanlistalla isoja muutoksia – Aleksi Virolaisen OG putosi 8 sijaa